Trening asertywności

Szkolenie wyjaśnia różnicę między asertywnością, agresją i uległością. Szkolenia asertywności polegają na praktycznych ćwiczeniach pomagających radzić sobie z negatywnymi ocenami oraz chronić własne terytorium psychologiczne. Uczestnicy treningu uczą się tego jak mówić „nie” w sposób, który nie uraża drugiej osoby, a także ćwiczą konstruktywne wyrażanie krytyki. W zakres szkolenia wchodzi nauka krytykowania skoncentrowana na zachowaniach, a nie na osobie, a także asertywne wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych.
Celem a zarazem korzyściami z uczestnictwa w szkoleniu są:
• nabycie wiedzy i udoskonalenie umiejętności stosowania technik asertywności odpowiednio do sytuacji
• nabycie wiedzy i udoskonalenie umiejętności właściwego reagowania na krytykę, pamiętając o poczuciu własnej wartości
• nabycie wiedzy i udoskonalenie umiejętności prawidłowego udzielania krytyki, dbając, o formę konstruktywnej informacji zwrotnej
• nabycie wiedzy i udoskonalenie umiejętności, jak w sposób asertywny przyjmować i udzielać pochwał
• nabycie i udoskonalenie umiejętności z zakresu komunikacji
• poznanie i udoskonalenie zasad prowadzenia uczciwej dyskusji
• nabycie wiedzy i udoskonalenie umiejętności obrony własnych granic
• nabycie wiedzy i udoskonalenie umiejętności odpowiedniego reagowania w sytuacji konfliktowej
• nabycie i udoskonalenie umiejętności zachowania postawy asertywnej podczas konfliktów i negocjacji biznesowych
• nabycie umiejętności zmiany postawy reaktywnej na proaktywną

Program szkolenia

  1. Wstęp:
• ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę

2. Czym naprawdę jest asertywność:
• czym jest, a czym nie jest asertywność
• granice asertywności
• cztery typy zachowań – asertywność – agresja – uległość – manipulacja
• koszty zachowań nieasertywnych
• koszty i korzyści wynikające z zachowań asertywnych
• kiedy wybrać uległość a kiedy agresję
• pięć zasad asertywności
• ćwiczenia

1. Jak mówić asertywnie:
• kluczowe założenia dotyczące otwartej, uczciwej komunikacji
• analiza transakcyjna Erica Berne’a – dlaczego nie warto wypowiadać się z pozycji Dziecka lub Rodzica. Jak wyglądają wypowiedzi Dorosłego
• studia przypadków, wspólna analiza, wnioski.

2. Zakłócenia w komunikacji a asertywność:
• co się dzieje, gdy włączamy własne filtry ochronne?
• studia przypadków – wspólna analiza, wnioski
• jak wyciszyć własne interpretacje?
• mowa ciała a asertywność – gesty, postawa, kontakt wzrokowy – co świadczy o braku asertywności?
• ćwiczenia

3. Co robi osoba asertywna, gdy ją krytykują:
• przyznanie racji jako sposób na budowanie autorytetu
• technika zamglenia – zachowanie w sytuacji, gdy krytykujący ma tylko częściową rację
• sondowanie, czyli co robić jeśli nie wiadomo, po czyjej stronie leży racja
• ćwiczenia

1. Jak udzielać krytyki:
• model FUOK, kanapki, komunikat „JA” i „TY”
• ćwiczenia

2. Pochwała – jak chwalić i przyjmować pochwały:
• zasady prawidłowej pochwały
• jak przyjmować pochwały? – zestaw typowych, błędnych reakcji, których należy unikać oraz reguły prawidłowej odpowiedzi
• ćwiczenia

1. Asertywne kierowanie rozmową:
• cechy asertywnej dyskusji
• najczęściej popełniane błędy podczas prowadzenia dyskusji – czego zdecydowanie unikać?
• techniki: z treści na proces, chwila na oddech, odkładanie na później
• największy kłopot, czyli co zrobić z dystansem do problemu?
• ćwiczenia

2. Co robi osoba asertywna, gdy narusza się jej prawa:
• asertywna odmowa, asertywne wyznaczanie granic, zdarta płyta
• studium przypadku; praca w grupach
• emocje – jak powstają i jak sobie z nimi radzić. Metoda ABCD emocji
• ćwiczenia

1. Zachowanie asertywne z trudnymi partnerami:
• reagowanie na postawę partnera – roszczeniową – poniżającą – sarkastyczną – lekceważącą – wyniosłą

2. Konflikty – jak je rozwiązywać:
• test – mój własny sposób rozwiązywania konfliktów
• dlaczego w sytuacji konfliktu nie ma złotego środka? Czyli jak dopasować sposób reagowania na konflikt do sytuacji?
• ćwiczenia

3. Podsumowanie  

Czas trwania:  Cena szkolenia: Terminy szkoleń:
2 dni 1450 zł netto + VAT 09.02.2017 – 10.02.2017 Wrocław
27.02.2017 – 28.02.2017 Katowice
13.03.2017 – 14.03.2017 Lublin
30.03.2017 – 31.03.2017 Poznań
06.04.2017 – 07.04.2017 Gdańsk
20.04.2017 – 21.04.2017 Opole
08.05.2017 – 09.05.2017 Szczyrk
25.05.2017 – 26.05.2017 Wrocław
05.06.2017 – 06.06.2017 Warszawa
19.06.2017 – 20.06.2017 Białystok
29.06.2017 – 30.06.2017 Katowice

Informacje dodatkowe

Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1450,00 zł + 23% VAT
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy udzielamy dodatkowego rabatu

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, usługa doradcza przez okres 30 dni.

Wszystkie szczegóły w zakresie organizacji szkolenia, w tym miejsca odbywania zajęć oraz godzin rozpoczęcia i zakończenia, Organizator przekazuje do każdego z uczestników w formie pisemnej informacji .

Miejsce zajęć:
MyWay Training Sp. z o.o. współpracuje z renomowanymi hotelami o standardzie minimum trzygwiazdkowym.

Informacje dodatkowe:
Zespół do spraw obsługi szkoleń:
tel. (077) 482 21 47, fax (077) 482 21 47
mob. 608 679 149
e-mail: szkolenia@mywaytraining.pl

Szkolenie dedykowane:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją powyższego szkolenia w formule zamkniętej, prosimy o kontakt telefoniczny 77 482 21 47 lub mailowy na adres biuro@mywaytraining.pl